معرفی انیمیشن | «یک قدم کوچک»
  • کد مطالب: ۷۶۳۰۷
  • /
  • ۱۰ مهر‌ماه ۱۴۰۱ / ۱۲:۴۶

معرفی انیمیشن | «یک قدم کوچک»

انیمیشــــن یــک قدم کوچک، یک انیمیشن کوتاه هشت‌دقیقه‌ای است با کلی داستان برای گفتن...

ثنا مجیدنیا - انیمیشــــن یــک قدم کوچک، یک انیمیشن کوتاه هشت‌دقیقه‌ای است به کارگردانی اندرو چسورث و بابی پونتیلاس اما کلی حرف و داستان برای گفتن دارد.

این انیمیشن در سال ۲۰۱۸ تولید شده و توانسته است یک جایزه مهم یعنی جایزه‌ی اسکار بهترین پویانمایی کوتاه را بگیرد.

در ادامه می‌خوانیم که داستان این انیمیشن دوست‌داشتنی راجع به چه چیزی است. لونا یک دختر کوچولوی شیرین و بامزّه است که همراه با بابایش زندگی می‌کند.

بابای لونا یک مغازه‌ی کوچک تعمیرات کفش دارد و برای لونا کفشی درست کرده که لونا عاشقش است، یک کفش شبیه به کفش فضانوردان واقعی.

لونا کوچولو عاشق فضاست، عاشق ستاره‌‌هایی که آن دوردورها چشمک می‌زنند و سیاره‌هایی که تا به حال هیچ‌کس به آنجا سفر نکرده است.

راستی بابای لونا در این سفرهای فضایی همیشه با لونا همراه می‌شود و با فضاپیماهای خیالی به دوردست‌ها سفر می‌کنند.

لونا بزرگ‌تر می‌شود اما هیچ‌وقت دست از آرزوی فضانورد شدن نمی‌کشد و وقتی وارد دانشگاه می‌شود، خیلی خوب درس می‌خواند و ورزش می‌کند تا بتواند به آرزویش برسد.

بابای لونا هم دیگر جوان نیست، و تنها کمکی که می‌تواند به لونا بکند غذا پختن و تعمیر کفش‌‌های پاره‌ی اوست.

لونا بعد از کلی تلاش و درس خواندن و شرکت کردن در امتحانات ورودی فضانوردی، یک نامه با خبری بد می‌گیرد، اینکه برای فضانورد شدن به اندازه‌ی کافی خوب نیست.

او خسته و غمگین است و حتی بابایش هم نمی‌تواند کاری کند تا دخترش خوشحال شود. لونا به آرزویش نرسیده است و یک اتفاق بد دیگر هم می‌افتد.

بابای لونا که حالا دیگر خیلی پیر شده است، از دنیا می‌رود. اما یک روز لونا در مغازه‌ی تعمیرات کفش بابایش چیزی پیدا می‌کند که باعث می‌شود دوباره سعی کند فضانورد شود و این‌بار موفق می‌شود.

لونا این‌بار به فضا و کره‌ی ماه می‌رود و یک قدم کوچولو روی سطح ماه می‌گذارد اما ما می‌دانیم که برای این قدم کوچک، خیلی زیاد تلاش کرده است.

این انیمیشن زیبا را ببینید تا متوجه شوید لونا چه چیزی در مغازه‌ی قدیمی پدرش پیدا کرد که باعث شد دوباره سعی کند و به آرزویش برسد.

تا به حال برای شما پیش آمده است که برای انجام کاری خیلی خیلی تلاش کنید و موفق نشوید؟ وقتی موفق نشده‌اید دوباره تلاش کرده‌اید؟

 

کارگردانان:
اندرو چسورث و بابی پونتیلاس

شرکت:
تایکو استودیوز

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.